Conform unei statistici, in Romania ar exista aproximativ sapte milioane de utilizatori de Facebook, adica, cu alte cuvinte, cam 30 la suta din populatia tarii ar avea cont pe aceasta retea sociala. Pentru o parte a populatiei inseamna timp pierdut. Pentru altii un mod de a-si promova activitatea sau dezvolta afacerea.
Facebook nu este numai o retea de socializare ci si un canal foarte eficient de marketing. Marile si chiar micile companii si-au dat seama de aceasta oportunitate si de costurile relativ reduse pe care le ofera mass media virtuala comparativ cu televiziunea si incetul cu incetul au inceput sa isi mute politica de marketing pe retetele sociale virtuale. Acum aproape orice site sau blog, fie el al uniei firme sau pur si simplu al unui blogger care scrie din pasiune are un cont de Google plus, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, etc
„Batalia” pentru a te face cunoscut, daca ai un site sau blog se duce fie pe Google fie pe Facebook. Pe Google lupta se da pentru a fi cat mai sus in cautarile pe care roboteii Google le fac si ideea este sa ajungi cu site-ul tau pe prima pagina. Multi dintre cei care cauta o informatie se vor opri aici, pe prima pagina si si mai rar vor continua cautarile pe celelalte pagini. Vorbim in acest caz de o munca de optimizare a site-urilor prin folosirea unor tehnici de tip SEO – link building intern si extern, cuvinte cheie folosite etc.
A doua lupta se duce pe Facebook. Unele firme mai mici au optat chiar pentru a fi prezente a-si desfasura activitatea doar pe paginile lor de pe social media. Altele au si site si cont de Facebook iar cu ajutorul paginilor lor tin legatura cu fanii acestora. Le aduc la cunostinta ce produse noi apar, ce oferte sunt valabile sau fac concursuri care sa fidelizeze fanii dar si sa aduca altii noi. Promovarea pe Facebook insa nu mai e asa simpla cum era o data. Proprietarii acestei retele de socializare si-au dat seama de importanta din ce in ce mai mare pe care aceasta o are atat in ochii simplilor utilizatori cat si a proprietarilor de companii prezente aici si au inceput, si reusit chiar sa o monetizeze, facand din aceasta o afacere de succes. Sunt voci care sustin chiar ca in viitor se preconizeaza introducerea unei taxe de utilizare a contului de Facebook pentru toti utilizatorii.
Google si Facebook fac acum parte din viata noastra zilnica, fie ca suntem simpli utilizatori ai internetului fie ca avem un blog, un site, o afacere pe care vrem sa o promovam. O parte dintre noi stim cum e viata fara ele, altii probabil nici nu isi imagineaza cum ar putea ea sa fie fara acestea.
Voi cum va imaginati viata voastra daca maine nu ar mai exista acces la internet si Google (sau alte motoare de cautare) nu v-ar mai furniza cu atata rapiditate informatiile dorite sau daca nu ar mai exista retelele sociale cum este atat de cunoscuta si utilizata, Facebook?
[…] utilizează şi telefonia mobilă pentru comunicaţii. Sau chiar telefonia mobilă cuplată cu internetul, pe noile telefoane inteligente. Deci utilizează un sistem de comunicaţii GSM. Dar ce înseamnă […]