Creierul uman procesează o imagine mai repede decât un text de 60.000 de ori! Ştiaţi asta? Tocmai pe aceasta informaţie se bazează şi unele strategii de marketing pe care producătorii şi comercianţii le adoptă din dorinta de a-şi promova produsul în rândul consumatorilor.
De aici cred, şi marele succes pe care îl are reţeaua socială Facebook comparativ cu Twitter-ul, de exemplu, şi faptul că marile companii îşi îndreaptă tot mai des strategiile de marketing către reţelele sociale unde vizualul are întâietate.
Companiile prefera să ţină legatura cu fanii lor pe Facebook propunându-le oferte, anunţându-i de apariţia a noi produse pe stoc iniţiind concursuri care să îi fidelizeze. Astfel se doreşte, sau mai bine spus se urmareşte, mărirea volumului de mărfuri vândute cu costuri mai mici decât dacă investiţia în publicitate ar fi fost făcută în reclame la marile companii de televiziune.
Alte retele sociale care fac concurenţă serioasa Facebook-ului sunt Pinterest sau Instagram, ambele bazându-se pe faptul că o „imagine face cât o sută de cuvinte”. Însă acestea din urma sunt mai mult folosite, deocamdată, de către persoanele fizice şi mai puţin de către cele juridice.
Firmele sunt deci interesate din ce în ce mai des să-şi creeze o anumită identitate vizuala cu ajutorul căreia să fie mai uşor recunoscute de către clienţi. Aceasta se poate realiza de către designeri şi profesionişti specializaţi în grafică publicitară care realizează design de logo, cărţi de vizită, semnătură electronică sau design de ambalaj.
Şi pentru a întelege un pic mai bine conceptul de identitate vizuală să facem un exerciţiu de imaginaţie. Sunteţi într-un supermarket, cu lista de cumparături dupa voi şi vreţi să vă faceţi aprovizionarea pentru săptămâna care urmează. Sunteţi fan al produsului X şi acesta este trecut pe lista de cumpărături. Vreţi să-l achiziţionaţi dar nu doriţi nici să petreceti mult timp la cumpărături. Cum v-ar fi mai uşor? Ca acesta să fie ambalat în aşa fel încât să iasă în evidenţă printr-o imagine anume care să vă fie deja întipărită vizual în minte sau să fie ambalat astfel încât acesta să nu se distingă prea mult vizual de celelalte produse de pe raft?
Cred că răspunsul îl aveţi deja, pentru că 90% din informaţia transmisă către creier este cea vizuală 🙂
Lasă un răspuns