Ce metode folosesti ca sa iti extinzi activitatea, ca sa iti maresti vanzarile si ca sa iti dezvolti afacerea? V-ati intrebat vreodata? Bine, in cazul in care v-a preocupat sa aflati acest lucru. Trebuie sa recunosc ca pana de curand nu mi-am pus nici eu aceasta problema si nu m-am dat in vant dupa materia „marketing” din cadrul facultatii. Nici la fostul loc de munca partea cu vanzarile nu prea o vedeam cu ochi buni. De ce? Nu sunt facuta pentru meseria de „seller” sau „vanzator” cum se zice in dulcea noastra limba romana.
Buuun, nu sunt facuta pentru vanzari sau nu imi place marketing-ul sunt doua lucruri total incompatibile cu noua mea dorinta. Care? Pai v-am tot spus si cu alte ocazii, aceea de a fi propriul meu stapan , de a nu trebui sa mai lucrez ca angajat al unui patron care fie vorba intre noi, de multe ori nici el nu stie ce sa ceara dar cere. Intelegeti voi printre randuri ce am vrut sa zic 😉
Daca vrei sa fii propriul stapan sau daca vrei sa lucrezi ca freelancer trebuie sa te gandesti ca oricat de bun ai fi in meseria ta sau oricat ti-ai dori sa iti mearga din plin afacerea nu vei putea realiza acest lucru daca nu esti si un bun om de vanzari. Degeaba ai un produs, real sau virtual, intelectual sau material, daca nu stii sa il vinzi.
Asa ca vrand nevrand, ca imi place sau nu, m-am apucat sa citesc despre formele de publicitate si strategiile de marketing despre care se spune ca reprezinta „arta si stiiinta de a vinde” sau „stiinta si arta de convinge clientii sa cumpere”.
Am gasit pe net suficiente informatii pentru a incepe sa inteleg cum e cu marketing-ul si cum ar trebui sa gandesc ca sa imi pot vinde imaginea sau produsele in viitor. Ceea ce m-a uimit a fost faptul ca intr-un articol de pe net am ca citit publicitatea in media se face prin presa, cotidiane, radio, televiziune, cinematograf fiind exclusa din enumerare publicitatea facuta in mediul virtual.
Eu cred ca in zilele noastre rolul mass mediei virtuale este din ce in ce mai mare si va creste in viitor. Social media tinde sa aiba un impact din ce in ce mai mare si nu trebuie neglijata. De exemplu un anunt la mica publicitate in ziarul Unirea Alba Iulia, despre faptul ca eu am redus preturile la anumite produse va avea un impact mai mic decat daca acelasi anunt il fac pe canalele de Social Media cum sunt Facebook, Google Plus sau Twitter.
Voi ce parere aveti despre formele de publiciate din ziua de azi? Care credeti ca sunt mai eficiente? Publicitatea facuta pe canalele clasice (presa scrisa, televizor, radio) sau cea facuta in mediul virtual?
Lasă un răspuns