Mi-am amintit de o glumă, care a ajuns şi un fel de banc, în vremea perioadei comuniste din istoria noastră recentă. O mulţime de tineri, cu precădere din ţările africane şi din cele arabe, veneau în România să studieze. La facultăţi ca medicina cu precădere, dar şi la cele din cadrul Politehnicii, erau mulţi studenţi străini. Se zice că unul dintre ei, după ce s-a mai acomodat cu viaţa din România şi a observat că marea majoritate a românilor conduceau celebra Dacia 1300, ar fi zis despre români că sunt oameni veseli şi primitori, dar că nu înţelege de ce toţi au aceleaşi gusturi. Bieţii români ar mai fi condus şi ei alte maşini, dar nu prea aveau de unde alege, aşa că tot la Dacia 1300 ajungeau.
Îmi mai amintesc de unii mai „originali” care nu se mulţumeau cu designul maşinii şi îi aduceau tot felul de „îmbunătăţiri”, care mai de care mai caraghioase. Dar erau şi unele modificări făcute cu mult bun gust şi ţinând cont de principii inginereşti privind aerodinamica maşinii. După ce am văzut primele reviste cu maşini „din afară”, imediat după revoluţie, am fost puţin dezamăgit să aflu că nu noi românii am inventat tuning-ul auto. În Germania, de exemplu, modelul Golf de la Volkswagen făcuse deja istorie, dar cum posesorii doreau să mai iasă cu ceva în evidenţă, au adoptat soluţii tehnice şi estetice care să personalizeze maşina.
Există firme mari de tuning în Germania, care aduc modificări şi motorului şi caroseriei, astfel încât performanţele obţinute sunt de invidiat chiar şi de cei care fac maşini de raliu. Prin anii ‘90 m-am urcat la cineva într-o maşină destul de „cuminte”, o „familistă” din clasa mijlocie-mică, dar care era „tunată” cum se zice mai nou. După ce am fost „lipit” de spătarul scaunului mi-am dat seama de performanţele bolidului. Chiar poliţia germană foloseşte maşini modificate, care pot concura cu cele mai grozave modele sport foarte scumpe.
Au apărut şi la noi firme care fac tuning auto. Cum toba de eşapament este o piesă care trebuie înlocuită după un anumit număr de ani, pentru că se corodează mai repede, m-am uitat după nişte tobe frumoase, ca să îmi fac şi eu nişte modificări la „familista” pe care o deţin. Mi-au atras atenţia aceste tobe sport de la Motorvip, pe care le-am vazut initial pe Pagina de Facebook Motorvip si care se potrivesc la mai multe modele şi mărci. Dar nu numai tobele mă interesează, ci şi farurile de exemplu, plus alte ornamente, care pot să dea un alt aspect maşinii. Dacă nu vreţi să înlocuiţi tot farul puteţi înlocui doar becurile clasice cu unele de tip xenon, sau led, dar care să dea o lumină mai puternică, ceea ce va conduce la sporirea siguranţei voastre în timpul conducerii pe timp de noapte sau de ceaţă.
Dar termenul de tuning se mai foloseşte în glumă şi pentru a desemna şi pe acele doamne şi domnişoare care nu au fost mulţumite de ceea ce le-a dat natura şi au apelat la bisturiul chirurgului plastician… Se zice că fetele-s „tunate”.
Voi ce modificări aţi face la maşină?
sursa foto: promotor.ro
Lasă un răspuns