De fiecare dată când se apropie iarna soţul meu îşi face probleme în privinţa anvelopelor de iarnă. Trebuie să meargă la un service pentru roţi şi să înlocuiască anvelopele de vară cu cele de iarnă. Este clar că legea prevede că anvelopele trebuie să fie potrivite cu anotimpul şi acest fapt este cu atât mai important aici la noi în ţară, într-o regiune de climă temperat-continentală, cu veri calde şi ierni geroase.
Nu înţelesesem de la început de ce există anvelope de tipuri diferite, în ceea ce priveşte anotimpul, dar m-am documentat puţin pe net şi cu ajutorul soţului meu am înţeles cum stă treaba.
În principal este vorba despre tipul cauciucului utilizat la fabricarea anvelopei, pentru că acesta se comportă diferit la temperaturi diferite. Cauciucul „de vară” rezistă bine la temperaturi ridicate şi trebuie să ştim că la nivelul asfaltului în zilele toride de vară temperatura „sare” peste 50 – 60 de grade Celsius, chiar dacă în aer sunt doar… 30 de grade.
Atunci când temperatura este redusă, în speţă pe la 7 grade Celsius, sau mai mică, acest tip de cauciuc devine foarte rigid şi atunci e clar că pe zăpadă, astfel de anvelope de vară îţi fac maşina să se comporte ca o sanie. Cauciucul de iarnă în schimb îşi păstrează elasticitatea la temperaturi scăzute. Este în limbaj obişnuit, mai moale. Rămâne cauciuc aderent şi în contact cu zăpada, se comportă bine chiar şi pe gheaţă. Ce se întâmplă însă vara cu cauciucul de iarnă? Devine şi mai moale şi se va uza mai repede dacă îl menţinem pe jantele maşinii şi în timpul verii.
Apoi profilele celor două tipuri de anvelope sunt diferite. Cele de vară sunt mai aerodinamice, se comportă mai bine la viteze mari pe asfaltul uscat. Cele de iarnă însă par a avea mai mulţi „dinţi” cu care „muşcă” zăpada, sau se „lipesc” de asfaltul rece şi îngheţat. Am constatat primăvara când se încălzeşte şi mai circulăm un timp cu cauciucurile de iarnă, că zgomotul făcut de maşină la rulaj este mai mare, din cauza profilului anvelopelor. Şi consumul de combustibil va fi ceva mai mare din cauza factorului aerodinamic. După ce înlocuim primăvara anvelopele de iarnă cu cele de vară, maşina pare că „zburdă” mai uşor pe şoseaua călduţă iar consumul de combustibil scade.
În ce priveşte magazinele care comercializează anvelope, la o prima căutate pe net, mi-a atras atenţia magazinul online Acvila, deoarece am citit că acolo găseşti şi un consultant care este permanent la dispoziţia vizitatorilor pentru a le acorda consultanţă gratuită în alegerea celor mai bune anvelope şi care te poate ajuta să alegi anvelopele potrivite nevoilor tale. Aşa că acum, dacă aveţi nevoie de un sfat în plus în ce priveşte anvelopele ştiţi acum la cine să apelaţi.
Lasă un răspuns